Med Anett Bennicke, Head of Customer Success hos efacto.
Hvordan påvirker regulering, digitalisering og nye teknologier som AI vores arbejde med elektronisk fakturering? Hvilke tendenser former vores branche? Og hvordan navigerer vi i dem i praksis?
De spørgsmål, og flere til, har vi stillet fem forskellige medarbejdere i efacto. I den kommende tid deler vi deres indsigter og perspektiver med udgangspunkt i deres faglige rolle. Vi håber, du har lyst til at læse med.
E-faktureringsbranchen er i konstant udvikling. Efacto bevæger sig med!
I dette interview deler vores Head of Customer Success, Anett Bennicke, sine perspektiver på en branche i bevægelse.
Vi ser en tydelig bevægelse mod øget automatisering og effektivisering. Med det følger et stærkt fokus på AI og robotteknologi i den daglige drift. Det interessante er, at mange af vores kunder allerede bruger AI-teknologi gennem løsninger som InvoiceFirewall uden egentlig at være bevidste om det.
Når vi taler med vores kunder om AI, møder vi ofte forestillingen om, at teknologien ligger flere år frem i tiden. I praksis er den allerede en del af hverdagen. Vores opgave er at synliggøre de konkrete muligheder og vise, hvordan de kan bringes endnu bedre i spil.
Vi ser os selv som oversættere i feltet mellem menneskelige behov og teknologi. Med det mener jeg, at vi gør vores ypperste for at møde vores kunder, hvor de er. Ikke hvor vi synes, de burde være.
Hvordan gør vi så det? Vi forsøger at forenkle sproget, bruge konkrete eksempler og tage os tid til at forklare. Ikke blot hvordan noget fungerer, men hvorfor det er væsentligt for netop den kunde. Hele vores team er trænet i at lytte og stille de rigtige spørgsmål, så vi ikke kun informerer, men faktisk lærer fra os. Vores ønske med den tilgang er, at vores kunder føler sig trygge og tager ejerskab over løsningerne, selv om det bagvedliggende er teknisk.
Vi ser os som kundens ambassadører internt i organisationen, hvilket er et ansvar vi tager meget seriøst. Vi har faste rutiner for at dele feedback fra kundemøder direkte med vores produkt- og udviklingsafdeling.
Vores kunder kan sende ønsker til os gennem vores idébank. Det kan være alt fra ønsker til nye funktionaliteter eller til samarbejdet med os. Internt deltager vi gerne i roadmap-diskussioner, produktmøder og workshops, hvor vi kan præsentere vigtig kundeindsigt, som er væsentlig at tage med fremadrettet. På den måde fungerer vi som bindeled mellem kunden og vores teknologiske udvikling, hvilket gerne skal komme begge parter til gavn.
Automatisering er på alles radar. Vi oplever dog, at mange kunder er mere forsigtige og risikobevidste i deres tilgang. Spørgsmålene går ofte på, hvordan de kan optimere eksisterende processer og undgå unødvendige omkostninger frem for nødvendigvis at investere stort i nye løsninger.
Det afspejler nok meget godt en usikkerhed i markedet, der er præget af økonomiske udsving og en generel uforudsigelighed. Betalingsbetingelser er blevet et varmt emne. Her har vi heldigvis flere fleksible løsninger som hjælper med at styre vores kunders likviditet og risiko bedre.
Jeg siger det ofte på vores statusmøder med kunder: InvoiceFirewall er ikke en standardløsning. Derimod kan løsningen tilpasses til kundens præcise behov. Løsningen er i høj grad fleksibel, uanset hvilke fakturaudfordringer man må stå over for.
Man kan sige, at InvoiceFirewall er dit ERP-systems bedste ven. Alle de fakturarelaterede procesoptimeringer du kunne ønske dig, men som ikke findes i dit ERP-system, kan InvoiceFirewall levere. På den måde bliver fakturagodkendelsesprocesserne ikke begrænset af ERP-systemets funktioner, men i stedet drevet af de behov og ønsker, du reelt har til dine arbejdsgange.
Vi kan skræddersy workflows, automatisere manuelle arbejdsopgaver og hurtigt tilpasse løsningen. Det kræver dog, at kunden er åben omkring sine udfordringer, hvilket vores kunder heldigvis som oftest er. For så finder vi løsningen sammen. Åbenheden gør en enorm forskel i, hvor meget de får ud af løsningen.